Saturday, September 07, 2013

Food Review 2013 - Waroeng Iga

Assalamualaikum Alls,

Just nak share information pasal the best restaurant and food. So far, semenjak bulan puasa (Ramadhan) rezeki aku melimpah-limpah sebab dapat makan sedap2. Itu pun kakak aku yang banyak belanja. Kalau nak guna duit sendiri memang agak berkira jugak lah...hehehe. Tapi sesedap makanan yang kita makan kat luar pon memang tak setanding dengan masakan mak kita kan...siapa setuju?? hehehe... Setakat ini, ini adalah kali pertama aku merasa makan di restoran Indonesia ini, namanya Waroeng Iga..Mesti korang tertanya-tanyakan..Apa tuh Iga?? Aku difahamkan, Iga itu adalah ribs atau dalam Bahasa Melayu kita, tulang rusuk.. hehehe, siapa yang tak gemar tulang rusuk kan?? bahagian lembu yang paling digemari oleh pelusuk masyarakat...ceh wah.. Restoran ini beralamat di '36 / 38G, Ground Floor, Jln PJU 5/22, The Strand Encorp, Kota Damansara, 47810 Petaling Jaya, Selangor.'
Ok lah, sekarang ini, aku sajikan korang dengan gambar2 di Waroeng Iga ni...Selamat Mencuba!!!



 View dari luar Waroeng Iga

 View dari dalam


View dari dalam

 Iga masak hijo

Iga Penyet

Dessert Pisang Bakar Cokelat

P/S : Dessert and air Kopi dari Indonesia ni memang terrbaikk!!, rugi tak cuba...


No comments: